سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از سخن زشت و ناسزا بپرهیز که خداوندـ عزّوجلّ ـ، بد زبانِ ناسزاگوی را دشمن می دارد . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :21
کل بازدید :169480
تعداد کل یاداشته ها : 68
103/2/11
4:44 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
بچه های سمپاد یزد[0]
سلام خدا بزرگتر از همه معبودهای تصنعی است. دیدیم که برخی سمپادی ها زیادی ادعا دارند، بیش از اونچه که هستند. دیدیم برخیاشون خیلی از انقلاب طلبکارند، بدون اینکه کار به درد بخوری برای کشور کرده باشند. تصمیم گرفتیم ما هم با تلاش و جدیت وارد عرصه شویم تا اونها و بقیه بچه های سمپادی و نمونه ای و شاهدی بدونند که بچه های امام و انقلاب همه جا مهیای نبرد نرم و سخت هستند. شعارهای اصلی ما: مطالعه و تفکر، سپس قضاوت/ غربگرایی و سیاسی کاری، هرگز/ اسلام گرایی و سیاست دانی، همیشه/ ادعای بی دلیل و استکبار و غرور، ممنوع/ دشمن شناسی و غرب شناسی،مداوم و دقیق.

خبر مایه
در گفت‌وگو با فارس عنوان شد؛ناگفته‌های حضور احمدی‌‌نژاد در لبنان از زبان سفیر ایران

خبرگزاری فارس: سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با اشاره به استقبال بی‌نظیر به عمل آمده از محمود احمدی‌نژاد در لبنان گفت که رئیس جمهور کشورمان رکورد جمال عبدالناصر را نیز شکست.

غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در گفت‌وگویی با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس به برخی از ناگفته‌های سفر محمود احمدی‌نژاد به لبنان پرداخت.
* استقبالی که بیشتر از پروتکل‌‌ بود
وی با اشاره به تبلیغات گسترده قبل از انجام سفر احمدی‌نژاد به لبنان از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا و آغاز فعالیت گسترده میدانی در صحنه لبنان توسط سفارت آمریکا در بیروت برای تاثیرگذاری منفی بر این سفر و ایجاد هراس و نگرانی در بین مردم لبنان و دولتمردان این کشور، خاطرنشان کرد: تبلیغات منفی صورت گرفته برای ممانعت از انجام این سفر، این سفر مهم را مهم‌تر کرد و آنها با دست خود و با بوق‌های تبلیغاتی خودشان موجب مهم‌تر شدن این سفر و توجه افکار عمومی جهان به آن شدند.
به گفته رکن‌آبادی تاکنون سابقه نداشته که رئیس جمهور کشورمان به جایی سفر کند و اینقدر رسانه‌های جهان بر آن متمرکز شوند.
سفیر ایران در بیروت به استقبال گسترده به عمل آمده از احمدی‌نژاد توسط دولتمردان لبنانی و همچنین مردم این کشور اشاره و خاطرنشان کرد: برخلاف پروتکل، بیش از حد لازم به سفر رئیس جمهور کشورمان به لبنان بها داده شد و استقبال بی‌نظیری از لحظه ورود آقای احمدی‌نژاد به فرودگاه به عمل آمد. جمعیت بسیار زیادی از ساعت‌ها قبل در خیابان‌ها و در مسیر عبور رئیس جمهور و هیئت همراه از فرودگاه به کاخ ریاست جمهوری حضور داشتند.
وی ادامه داد: محافل داخلی لبنان نیز استقبال به عمل آمده از رئیس جمهوری ایران را در این کشور بی‌نظیر و بی‌سابقه خواندند.
* احمدی‌نژاد رکورد عبدالناصر را نیز شکست
رکن‌آبادی با اشاره به استقبال به عمل آمده از جمال عبدالناصر که رکورد استقبال از مقامات عالی‌رتبه دیگر کشورها در لبنان را به خود اختصاص داده بود، اظهار داشت: استقبال به عمل آمده از آقای احمدی‌نژاد در لبنان رکورد عبدالناصر را شکست.
وی با اشاره به مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی، مذاکرات مصنوعی سازش و ...،‌ خاطرنشان کرد: مردم منطقه بخصوص لبنان در حال حاضر گفته‌ها و مواضع جمهوری اسلامی را مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار دارد ملموس‌تر احساس می‌کنند.
سفیر ایران ادامه داد: همه دنیا شاهد هستند که جمهوری اسلامی ایران،‌ افکار حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در قلب ملت‌های منطقه جا باز کرده است که نمونه آن را در زمان حضور آقای احمدی‌نژاد در لبنان شاهد بودیم که وقتی نماینده این نظام مقتدر به لبنان سفر کرد چه استقبال گرمی از ایشان به عمل آمد.
وی با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب تاکنون تلاش‌های زیادی برای ممانعت از انتشار افکار امام (ره) و انقلاب صورت گرفت، اظهار داشت: علی‌رغم این تلاش‌ها به حول و قوه الهی شاهد گسترش روزافزون افکار و ایده‌های امام (ره) در کشورهای مهم دنیا و منطقه به ویژه لبنان هستیم.
* تصاویر خود گویاترین وسیله هستند
رکن‌آبادی در خصوص ناگفته‌های سفر احمدی‌نژاد به لبنان، با بیان اینکه ناگفته‌ها زیاد است،‌ افزود: تصاویر در این زمینه گویاترین وسیله هستند تا احساسات مردم لبنان نسبت به جمهوری اسلامی ایران بیان کنند. شاهد بودید در لحظه ورود رئیس جمهور به خیابان‌ها و چه در زمان ورود ایشان به دانشگاه دولتی لبنان چه استقبال گرمی از آقای احمدی‌نژاد به عمل آمد. وی با اشاره به حضور حدود یک هزار نفر از نخبگان و فرهیختگان لبنانی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه دولتی لبنان، اظهار داشت: حدود سه هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه به دلیل کمبود جا در محوطه دانشگاه و در مقابل در ورودی در انتظار رئیس جمهور کشورمان بودند و با تمام وجودشان ابراز احساسات می‌کردند و همزمان با ورود رئیس جمهور اشک بر گونه‌های آنها جاری شده بود و فریاد «یا مهدی یا مهدی» سر می‌دادند.
سفیر ایران در بیروت با ذکر این نکته که این دانشگاه نماد وحدت ملی کل لبنان است که تمامی طوائف در آنجا دارای نماینده هستند،‌گفت: روسای دانشکده‌های این دانشگاه در زمان ورود و خروج آقای احمدی‌نژاد استقبال و بدرقه گرمی از ایشان به عمل آوردند و دکترای افتخاری علوم سیاسی این دانشگاه را به وی اهدا کردند.
* کل لبنان از احمدی‌نژاد استقبال کرد
وی در ادامه این گفت‌وگو به اوضاع داخلی لبنان از جمله موضوع دادگاه رفیق حریری و ... اشاره کرد و افزود: قبل از انجام این سفر و در طی آن تبلیغاتی مطرح می‌شد مبنی بر اینکه سفر احمدی‌نژاد به لبنان باعث ناآرامی بیشتر در صحنه این کشور خواهد شد، اما در آستانه ورود رئیس جمهور کشورمان، گروه‌های لبنانی ترجیح دادند آرامش را رعایت کنند و بعد هم نتیجه گرفتند که این سفر باعث بهتر شدن وضعیت در صحنه لبنان شده است. البته با توجه به مسائلی که در مذاکرات مطرح شد انتظار می‌رود به زودی شاهد آرامش بیشتری در صحنه لبنان باشیم.
رکن‌آبادی اضافه کرد: صهیونیست‌ها قبل از انجام این سفر تبلیغات زیادی را انجام دادند و هدفشان جنگ روانی برای لغو یا تعویق این سفر بود تا از این طریق یک پیروزی را برای خود ثبت کنند ولی با توجه به صلابت و قاطعیت ریاست جمهوری و زمینه خوبی که از سوی سفارت ایران برای انجام این سفر فراهم شد،‌ آنها موفق به عملیاتی کردن اهدافشان نشدند. وی با اشاره به حضور سه ماهه‌اش در لبنان به عنوان سفیر ایران گفت: این مدت فرصت خوبی بود که با همه گروه‌ها و طرف‌های سیاسی و گرایش‌ها در تمامی بخش‌ها و زمینه‌ها ارتباط خوبی را برقرار کنم و آنها نیز برای انجام این سفر لحظه شماری می‌کردند. البته یکی دو جریان سیاسی که تحت تاثیر برخی مطالب رسانه‌های خارجی از ابتدا انتقاداتی را نسبت به انجام این سفر داشتند، حدود یک هفته مانده به سفر در تماسی که با من داشتند اعلام کردند که براساس تصمیمی که در کمیته مرکزی سیاسی خود گرفته‌اند از این سفر استقبال می‌کنند و ورود احمدی‌نژاد به لبنان را خوشامد گفتند. رکن‌‌آبادی ادامه داد: عده‌ای تلاش داشتند عنوان کنند که گروه خاصی میزبان رئیس جمهور ایران هستند ولی الان با قاطعیت می‌توان گفت که کل لبنان از رئیس جمهور، نخست‌وزیر و رئیس مجلس و تمام جریانات سیاسی از رئیس جمهور ایران در این سفر استقبال کردند.
* امضای 17 سند همکاری
وی در بخش پایانی این گفت‌وگو به توافقات صورت گرفته در این سفر اشاره کرد و گفت: ما روابط سیاسی خوبی با لبنان در طی 32 سال اخیر داشتیم و دوستان نیز در گذشته تلاش‌های زیادی را برای پیشبرد امور اقتصادی و همکاری‌های دوجانبه رسمی انجام داده بودند ولی تحت تاثیر اوضاع و احوال و شرایط مختلف این امر پیش نرفته بود به نحوی که در حال حاضر در بخش تجاری و بازرگانی کل تبادل ما 150 میلیون دلار است. سفیر ایران یادآور شد: با تلاش‌های صورت گرفته موفق شدیم 17 سند همکاری بین ایران و لبنان در زمینه‌های مختلف انرژی، تبادل دانشجو، بهداشتی و ... را در این سفر به امضا برسانیم و به زودی سندهای همکاری جدیدی را امضا خواهیم کرد. http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8907230256